Wednesday, November 01, 2006

Δυο θλιβερές σκέψεις


Oh, the horror
Originally uploaded by wiseacre photo.

1. Η σάρια, ο μουσουλμανικός θρησκευτικός νόμος, καταδικάζει τη γυναίκα σε θάνατο δια λιθοβολισμού, αν αυτή είναι παντρεμένη και πέσει θύμα βιασμού. Βλέπεται ο βιασμός της παντρεμένης θεωρείται μοιχεία. Και η μοιχαλίδα, τιμωρείται με θάνατο. Πόσο απέχει αυτό από τους καθημερινούς θανάτους της κοπέλλας στην Ευβοια?
2. Έχω ένα μικρό βαφτιστήρι. Πρωτάκι φέτος. Ως τώρα δυο πράγματα με φόβιζαν ως προς το παιδί. Τα ναρκωτικά και η προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειάς του με οποιοδήποτε τρόπο. Τώρα έχω αρχίσει να φοβάμαι όχι μόνο την περίπτωση να πέσει θύμα, αλλά και να γίνει θύτης. Πιστεύω βαθειά μέσα μου ότι οι υπέροχοι γονείς του θα αποτρέψουν κάτι τέτοιο. Όμως ξαφνικά συναισθάνθηκα την ευθύνη μου ως «μεγάλος» για τα παιδιά που μεγαλώνουν γύρω μου.

Εμείς φταίμε. Όλοι εμείς.

14 comments:

Anonymous said...

Γειά σας,
Νομίζω ότι παραβλέπεις το "τεκμήριο της αθωότητας" για την υπόθεση που αναφέρεις...και επειδή πολλά έχουν δεί τα μάτια μας (δάκρυα του παιδεραστή - φονιά Δουρή για τον "χαμό" του γιού του, άντρες να σπαράζουν για το χαμό της συντρόφου τους ενώ την έχουν τεμαχίσει κτλ κτλ) ας περιμένουμε λιγάκι...μετά θα έχουμε όλο το χρόνο να "καταδικάσουμε" τους 4 "αλήτες".
Επίσης πιστεύω πως αυτές οιεύκολες δακρύβρεχτες γενικεύσεις "όλοι φταίμε" δεν ισχύουν. Τι πάει να πεί "όλοι φταίμε"? καθε φορά μετά απο τέτοια συμβάντα βγαίνουν όλοι και λένε "όλοι φταίμε"...σοβαρά?? και τι κάνατε λοιπόν για να προλάβετε αυτά τα γεγονότα?? τί?? τίποτα....αν το έκαναν τα παιδιά μου φυσικά και εγώ θα έφταιγα... εσύ τι θα έφταιγες??? ξέρει κανείς τι γίνεται στο σπίτι του άλλου?? ας προσπαθήσουμε να λύσουμε τα προβλήματα του οίκου μας και μετά των άλλων...δεν είναι εγωϊστικό αυτό που λέω, το βασικότερο είναι. Κλείνοντας θα γράψω κάτι που άκουσα απο τον Ασκητή σήμερα το πρωί - αν και δεν το έχω και στη μέγιστη εκτίμηση... - ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΘΕΛΕΙ ΤΟΝ ΓΟΝΙΟ ΤΟΥ. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν κοιτώντας τα δικά μας παιδιά....

Magica de Spell said...

Ανώνυμε επισκέπτη,

κατ αρχήν σ' ευχαριστώ για τη συμμετοχή.

Επίτρεψέ μου να απαντήσω στο σχόλιο σου όσο πιο ξεκάθαρα μπορώ.

Κατ' αρχήν δεν παραβλέπω το τεκμήριο της αθωότητας. Όμως μερικές φορές, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας το προφανές. Οτι δηλαδή, είναι κομμάτι δύσκολο, ένα δεκαεξάχρονο κορίτσι με μια υποτυπώδη ψυχική ισορροπία, την οποία τεκμηριώνουν οι επιδόσεις του στο σχολείο και η εργασία του σε ταβέρνα της περιοχής, να έχει συναινέσει στο να κάνει σεξ με 4 ταυτόχρονα αγόρια την ίδια στιγμή που τρια άλλα παιδιά καταγράφουν την εικόνα στα κινητά τους. Αυτή είναι η προσωπική μου εκτίμηση και δεν πάω να την επιβάλλω, απλώς την αρθρώνω. Τώρα αν έχω πέσει τόσο έξω, ε δεν πειράζει, ας με πείτε βλάκα αργότερα.

Τώρα όσο για τις "δακρύβρεχτες γενικεύσεις", επίσης λέω την άποψή μου την οποία δεν έχεις απολύτως κανένα λόγο να ασπαστείς. Η άποψη αυτή, που επανειλημμένα έχει αναλυθεί στο blog μου, είναι οτι η κοινωνία είναι συνυπεύθυνη για ό,τι συμβαίνει. Bεβαίως όσοι έχετε παιδιά είστε οι μέγιστοι υπαίτιοι της κατάντιας τους καθώς και πρώτιστοι συμμέτοχοι στις επιτυχιες τους αντίστοιχα. Μου φαίνεται, όμως κομμάτι ανεύθυνο να βγάλω τη δική μου ουρά απ' έξω επειδή δεν έχω τεκνοποιήσει. Θεωρώ, οτι πάντα κάποιος, αν έχει σηκωμένες της κεραίες του και το ενδιαφέρον του έντονο, μπορεί να διαπιστώσει αν ένα παιδί χρειάζεται βοήθεια, που καμμιά φορά δεν μπορεί να την βρει στην οικογένεια.

Συμπτωματικά την Κυριακή, βρέθηκα στο σπίτι μιας φίλης, η οποία ασχολείται με ένα κοριτσάκι από την πολυκατοικία της, του οποίου και οι δύο γονείς έχουν πρόβλημα αλκοολισμού. Το πηγαίνει βόλτες, του μαθαίνει ελληνικά (το κοριτσάκι είναι παιδί μεταναστών) και ενδιαφέρεται για να χρηματοδοτήσει μαθήματα ζωγραφικής ή χορού στα οποία το παιδί φαίνεται να έχει ταλέντο. Σπεύδω να διεκρινήσω, οτι η συγκεκριμένη κυρία, έχει δική της οικογένεια, και δεν είναι μαγκούφα σαν εμένα. Κι ακόμα οτι τα εισοδήματά της βρίσκονται κάτω από το μέτριο. Δεν πρόκειται δηλαδή για κάποια πλούσια αργόσχολη παρά για έναν κανονικό άνθρωπο με αυξημένη ευαισθησία και κοινωνική ευθύνη.
Θ' αφήσω τελευταίο να σου πω, οτι αν δεν έβλεπα πόση σημασία μπορεί να έχει κι ένας "σημαντικός άλλος" στη ζωή ενός παιδιού, δεν θα ασχολιόμουν και με τον εθελοντισμό.
Πάντα υπάρχει κάτι που μπορούμε να κάνουμε. Και βεβαίως να ξεκινήσετε από τα δικά σας παιδιά. Δεν βλάπτει όμως να πιάσετε καμμιά φορά και την κουβέντα στο Μιχαλάκη, το φίλο του γιού σας ή την Αγγελικούλα την φίλη της κόρης σας. Μπορεί πραγματικά να το έχει ανάγκη. Και δεν σας κοστίζει τίποτε.

Ευχαριστώ και πάλι για τη συμμετοχή.

Anonymous said...

Γεια σας και πάλι και σας ευχαριστώ και γω απο την μεριά μου που μου απαντήσατε.
Θα ήθελα καταρχήν να σας πω ότι είμαι anonymous επειδή τυχαία μπήκα στο site αυτο.... η γυναίκα μου με έβαλε να ψάξω ορισμένες συνταγές και κατέληξα εδώ...το πως ούτε εγώ δεν το κατάλαβα... Το όνομά μου είναι Γιάννης. Δεν έχω ξαναδιαβάσει διάφορες άλλες δημοσιεύσεις σας και για αυτό δεν ξέρω πολλά (τι πολλά...σχεδόν τίποτα) για εσάς. Για αυτό και αν κάποια σχόλιά μου σας έθιξαν σας ζητώ συγνώμη.
Ούτε και εμένα μου ακούγεται λογικό μία κοπέλα να προσκαλεί 4 άτομα αλλά λίγα γίνονται? Αυτή η ιστορία είναι η πιο παράδοξη και φρικιαστική που έχουμε ακούσει? Σας ανέφερα τον Δουρή.... πήγαινε ο νους κανενός ότι υπήρχε 1/1000000 πιθανότητες να ήταν αυτός που βίασε και σκότωσε το παιδί του??? Πόσα βρέφη έχουν υποστεί κακοποίηση - και σεξουαλική - απο τους γονείς τους?? Και να σας πω και ποιό είναι και το πιο - για εμένα - εκνευριστικό??? Κάνω zapping και σε όλα τα κανάλια μιλάει η μητέρα της κοπέλας. Σε όλα !!! Αν το πράγμα αυτό είχε συμβεί σε ένα απο τα 2 παιδιά μου, όχι μόνο δεν θα είχα όρεξη για κουβέντες αλλά θα ήμουνα φυλακή τώρα για φόνο.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας στο να μιλάμε και να ακούμε τους φίλους των παιδιών μας. Και εγώ πολλές φορές έχω φιλοξενήσει και φερθεί με τον καλύτερο θέλω να πιστεύω τρόπο σε παιδιά που το είχαν ανάγκη. Δεν διαφωνούμε σε αυτό.... εγώ λέω πως το πρώτο και σημαντικότερο "σχολείο" για το παιδί είναι οι γονείς. Αν εμείς δεν είμαστε καλά με τους ευατούς μας και τα παιδιά μας, θα μπορέσουμε να ακούσουμε τα άλλα παιδιά?
Σας κούρασα και σας ζητώ συγνώμη.... όχι τίποτα άλλο αλλά δεν έχω βρει και τη συνταγή της γυναίκας μου....βλέπω πάντως ότι έχετε άποψη τεκμιριωμένη και άρα ενδιαφέρουσα και αν δεν σας είμαι βάρος ελπίζω να τα ξαναπούμε.
Γιάννης, Γλυφάδα.

Anonymous said...

δυστυχως ο Γιαννης δεν ειναι ο μονος κι αλλοι (μεταξυ τους ενας με ενδιαφερει )σκεφτηκαν ετσι καλο κουμασι θα ναι κι αυτη ανατριχιαζω !

Anonymous said...

Αχ καλή μου Magica!Γι αυτά (και άλλα) σε θεωρώ φίλη μου κι ας έχουμε σμίξει ολες κι όλες 10(;) ώρες...
Πόσο όμορφα περιέγραψες τους φόβους που θάπρεπε όλοι νάχουν για τα παιδιά τους!
Ο μπαμπάς μου -Θεός σχωρέση τον- όταν έφυγα από το μικρόκοσμο της επαρχιακής μου κωμόπολης για σπουδές πριν 30 χρόνια, με συμβούλευσε αυστηρά:
"Δυό πράγματα θέλω να προσέχεις παιδί μου:Την αξιοπρέπεια σου και την υγεία σου-μ΄αυτή τη σειρά".
Κι είναι θέμα αξιοπρέπειας να μη θέλεις να κάνεις συνειδητά κακό σε άλλους και μάλιστα πιο αδύναμους από σένα ακόμη κι αν προκληθείς.
Το ίδιο είπα και λέω στα παιδιά μου-και έχω πολλάααα- καθε μέρα κάθε χρονιά,με πολλούς τρόπους.Δεν ξέρω πόσα το παίρνουν σοβαρά.Μόνο να ελπίζω μπορώ.
Σε φιλώ
B.K.

Anonymous said...

Έλεος ρε παιδιά....πρόλαβες εσύ καλέ μου φίλε/φίλη και με κατάλαβες?? Πρόλαβες και με έκρινες?? λες και ήμασταν χρόνια φιλαράκια και το κατάλαβες...δεν θα προσπαθήσω να σου αλλάξω γνώμη γιατί στην ουσία - και χωρίς να σε προσβάλω - δεν με ενδιαφέρει. Εγώ αυτό λοιπόν που λέων είναι να περιμένουμε τα αποτελέσματα της όλης έρευνας. κακό είναι αυτό που λέω?? δείχνει ότι παίρνω το μέρος κάποιου?? τέλως πάντων.....απλά αναφέρω, αν δεν το έχετε δεί στην τηλεόραση, ο Ευαγγελάτος χθές στην εκπομπή του έδειξε βίντεο με μία μαθήτρια να ... με 2 άτομα ταυτόχρονα, όταν δε φεύγει ο ένας απο τους δύο πάει άλλος (νέος, 3 στο σύνολο). Όλα αυτά γίνονταν στην διάρκεια 5ημερης και παρακολουθούσαν άλλα 7 ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΣΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ !!!!! ΕΙΠΑΤΕ ΤΙΠΟΤΑ???? αν δεν υπήρχε το βίντεο τι θα λέγατε????
Γιάννης

dimitris-r said...

Λοιπόν ελάτε να κάνουμε μια σούμα.
Να απαγορευτούν:
Οι τουαλέτες
τα κινητά
οι πενθήμερες
οι καταλήψεις
τα κορίτσια
οι Βουλγάρες μαθήτριες
τα σχολεία...
...
Ξέχασα κάτι;
Α! ναι να σουμάρω το όλον περιστατικό σ' εκείνο το συμπηκνωμένο:
"Εικόνα σου είμαι κοινωνία και σου μοιάζω".

Κι εσείς κυρά Ματζίκα μου μην ανησυχείτε πλιο για τον φιλιόσο σας. Αν θέλετε τον παίρνουμε κι από τώρα. Τα 'κλεισε ήδη τα 5 η Μάρω κι όπως δηλώνει δεν είναι πια μικρή.
Μικρή είναι η καρδιά μας για να αποδεχτεί τα γεγονότα στη σωστή τους διάσταση, ιδιαίτερα όταν κλείνουμε αυτιά και μάτια όταν συμβαίνουν δίπλα μας. Ή μήπως τότε είναι που τα έχουμε πιο ανοιχτά αλλά μας λείπει η δημόσια διακαναλική διαπόμπευση των διαδραματιζομένων διασ-τροφών που μας τρέφουν;

Magica de Spell said...

Δυστυχώς δεν έχω χρόνο να απαντήσω στα σχόλια.

Θα παρακαλέσω μόνο το εξής.
Μην προσβάλετε τους φιλοξενουμένους μου. Ειδικά εν προκειμένω, η επίθεση στο Γιάννη είναι άδικη. Και γενικά όμως, παρακαλώ να εκφράζεστε πιο προσεκτικά για τους συμμετέχοντες στη συζήτηση. Οι χαρακτηρισμοί και οι επικρίσεις, δεν προάγουν το διάλογο, αλλά την λογοκρισία. Γι αυτό, βεβαιωθείτε οτι καταλάβατε καλά με τι διαφωνείτε, και κατόπιν διαφωνείστε. Ηχηρά, δυνατά, αλλά με σεβασμό στην αντίθετη άποψη.

Ευχαριστώ. Στα λοιπά θα επανέλθω.

Anonymous said...

Aγαπητοί μου συμπολίτες,(στο Διαδυκτιακό κράτος )και κ. Γιάννη,

'Ελεγε η γιαγιά μου: " Όποιος έχει παιδιά να τα χαίρεται κι όποιος δεν έχει να χαίρεται, (όχι γιατί δεν έχει), αλλά και για το ρόλο του ως "σημαντικός άλλος" στην ζωή των ανθρώπων γενικά, όπως πολύ σοφά το τοποθέτησε η αγαπητή μας Μάτζικα.
Παιδί, ίσον άνθρωπος, ίσον ΑΣΤΑΘΜΗΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΝ.
Μήπως έχουμε αποφοιτήσει και απο πανεπιστημιακή σχολή γονέων, και δεν το έχω πάρει χαμπάρι? Εξηγούμαι, κάπως σαν μαθητευόμενοι μάγοι δεν προχωράμε κι εμείς οι γονείς , χέρι χέρι με τα παιδιά μας στο μονοπάτι αυτό που μας έλαχε και προσπαθούμε με πολύ αγάπη ( μέχρι υπερβολής καμμιά φορά )να τα &(μας)βοηθήσουμε να βρούν το δρόμο τους? Διότι μην μου πείτε ότι έχουμε το αλάθητο ή ότι υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες χρήσεως.
Κανείς και τίποτε (ευτυχώς ή δυστυχώς, δεν το γνωρίζω) , δεν μπορεί να προδιαγράψει το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας. Και πιστέψτε κ. Γιάννη με πόνο ψυχής κατάθέτω τα ως άνω.
Θεωρώ ότι ένα μικρό πλεονέκτημα που έχουμε ως προς τους μη γονείς είναι ότι αναγακαζόμαστε με πιο συνοπτικές διαδικασίες να κοσκινίσουμε τη κοινωνική, ηθικοπνευματική σαβούρα που κουβαλάει ο καθένας μας, για να μεταδώσουμε τα πιο πολύτιμα στην επόμενη γενιά. Αυτό βελτιώνει εμάς, όχι απαραίτητα και τα παιδιά μας!

Magica de Spell said...

Ωρε συ Β.Κ., τις ει? πότε τις περάσαμε μαζί αυτές τις 10 ώρες. Ρίξε λίγο φως να χαρούμε κι εμείς που σε ξαναβρήκαμε. Και e-mail διαθέτουμε και απ' όλα. Πάντως χαίρομαι πολύ που με θεωρείς φίλη σου. Να κάτι τέτοια παθαίνω στον ιστό και δεν μπορώ να το κόψω.

Γιάννη, χαίρομαι που μας βρήκες τυχαία, ελπίζω να μείνεις από επιλογή. Καταλαβαίνω το σκεπτικό σου. Πάντως, τα τελευταία χρόνια έχω αναπτύξη μια στρατηγική κατανόησης των μη γνωστών παραμέτρων που επιδρούν σε άλλους ανθρώπους και ορίζουν τη συμπεριφορά τους. Δεν έχω δει τηλεόραση και δεν ήξερα οτι η μαμά πάει σε όλα τα κανάλια. Σκέφτομαι όμως, οτι η φαντασίωση της απελπισίας μπορεί να είναι λίγο διαφορετική από το βίωμα το ίδιο. Κι οτι δεν ξέρεις ο κάθε άνθρωπος πως μπορεί να τη βιώσει. Μακάρι να μη βρεθούμε ποτέ στη θέση της.

Στην περίπτωση που περιγράφεις πάντως για την πενταήμερη και την οποία δεν γνωρίζω, μπορώ να αποπειραθώ να τοποθετηθώ ως εξής : Κατ' αρχην δεν είναι ίδια γιατί από ότι καταλαβαίνω εκεί υπήρχε συναίνεση της κοπέλλας. Ακόμα κι έτσι όμως, στα δικά μου τα μάτια μια κοπέλλα που συμπεριφέρεται έστι, δεν είναι πορωμένη, είναι διαταραγμένη και άρα επίσης θύμα της κοινωνίας και της οικογένειάς της και άρα χρήζει φροντίδας αντί για κατακραυγή.

Μητσούλη, συμφωνώ με την τοποθέτησή σου. Εικόνες μας είναι τα παιδιά. Όσο για το φιλιότσο, μας δήλωσε πρόσφατα οτι δεν βλέπει την ώρα να μεγαλώσει για να παντρευτεί. Κοπιάστε για κανα πετροσωλήνα,ή για μια καλόγνωμη να τα συμφωνήσουμε.

Clara Belle, ωραίο αυτό με τη σαβούρα.
Μου θύμησες όμως τη ρήση ενός πολύ μεγάλου παιδοψυχιάτρου που το παιδί του αυτοκτόνησε (δυστυχώς δενθυμάμαι το όνομά του τώρα) : Οι δαίμονες που νομίζεις πως ξορκίζεις από την αυλή σου, πηγαίνουν στην αυλή του παιδιού σου.
Μένω μαζί σου, σ' αυτό που λες, οτι ολοι οι γονείς είναι μαθητευόμενοι μάγοι. Και το πάω λίγο παρα πέρα : Η στιγμή που αποδέχεσαι οτι δεν ξέρεις τι να κάνεις σε μια περίπτωση, είναι η στιγμή της αυτογνωσίας που σε φέρνει και πολύ κοντά με το παιδί σου.

Να είστε ευλογημένοι όλοι οι γονείς. Εξαρτώμαστε πολύ από σας για μια καλύτερη κοινωνία.

Καλό σαββατοκύριακο.

peftasteri said...

ααααα... σε πρόσκληση των δασκάλων του σχολείου μας για ενημέρωση-συζήτηση σχετικά με τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών, άκουσα το εξής αμίμητο από γονιό
"ναι, πεστε μας ότι φταίμε εμείς τώρα που τα παιδιά μας βλέπουν πολύ τηλεοράση! Μπορεί κανείς να τα περιορίσει;" !!!!!
(τι λε ρε φίλε; και ποίος ο ρόλος του γονιού; να σε φωνάζει μπαρμπά Λάμπρο από τα 5 του και στα 15 να πίνετε μαζί μπυρόνια;)

β-ουουου.."να απαγορευτούν τα κινητά από το σχολείο!!"
(τέλειο παράδειγμα στρουκαθιλισμού! Μήπως να τους κουρέουμε και με την ψιλή; έτσι, προκαταβολικά...κάνει καλό και για τις ψείρες..)

Τα παιδιά μας θέλουν την μάνα τους και τον πατέρα τους. Να είναι γονείς και όχι φιλαράκια. "Φίλους" έχουν όσους θέλουν.

Magica de Spell said...

Σε χάσαμε ωρέ εσένα. Καλά είσαι?

peftasteri said...

καλά είμαι αφού επίζησα από τα γνωστά συν κλειστά σχολεία, ανοιχτά σχολεία, συνελεύσεις, διάβασμα τέκνων βραδιάτικα, κουλουπού, κουλουπού...

Unknown said...

Whether you're interested in a classic louis vuitton handbags in brown and beige, a rainbow of beautiful colors with a white Murakami, or a classic, smooth and solid louis vuitton for sale , Monogram Jokes is the brand with every bag imaginable. It is with great pleasure that we stock all of the highlights of the Monogram Leather collection, with our array of fine handbags.