Tuesday, November 14, 2006

O come all ye faithfull...


prosklisi-2.indd
Originally uploaded by emotional anaemia.

Κρατάω στα χέρια μου την πρόσκληση και την αφίσα του μπαζάρ.

Βλέπω μπροστά μου τα γλυκά ντροπαλά μάτια του «αγγελάκι» του μπαζάρ Alien Lover. Ηρθε πριν περίπου 2 εβδομάδες, με αυτήν την αθωότητα που σου δίνει η νεότης. Είναι δεν είναι 20 χρονών. Γλυκό, απλό, συνεσταλμένο, μου άφησε το χαρτζιλίκι του για να ψωνίσω χριστουγεννιάτικα στολίδια για να πουληθούν στο μπαζάρ. Δεν μπορώ να ξεχάσω τα μάτια του.

Κάθε χρόνο, ο Θεός μου στέλνει πριν το μπαζάρ ένα αγγελάκι. Μου το στέλνει να καθίσει απέναντί μου στο γραφείο και να μου προσφέρει κάτι. Άλλοτε είναι πράγματα, άλλοτε είναι χρήματα. Ό,τι και να ‘ναι πάντως, είναι πάντα περιτυλιγμένο με τρυφερότητα και μόλις ανοίξεις το περιτύλιγμά του, το βλέπεις να κάθεται αναπαυτικά σε κατακόκκινα σύννεφα αγάπης. Δεν ξέρω γιατί ο Θεός τα στέλνει αυτά τα αγγελάκια, έχω όμως την υποψία, ότι τα στέλνει για να πάρω κουράγιο. Για να μην κουραστώ, για να μην σταματήσω για να μπορώ να συνεχίσω.

Φέτος μου ‘στειλε δύο. Εκτός από την Alien Lover, μου ‘στειλε κι ένα μικρό. Ένα οκτάχρονο ξανθό με μακριά κοτσίδα, από την Ουκρανία. Ας το πούμε Αλιόνα.
Η Αλιόνα, το αγγελάκι που ζωγραφίζει, ήρθε με του γονείς της στην Ελλάδα για μια καλύτερη τύχη. Οι άνθρωποι, γονάτισαν. Δεν άντεξαν να προσπαθούν συνέχεια χωρίς αποτέλεσμα. Γονάτιζαν δίπλα σε μπουκάλια βότκας. Τους καταλαβαίνω, τους συμπονώ. Αλλά σκέφτομαι και την Αλιόνα, που δεν θέλει να πηγαίνει στο σπίτι της. Δεν αντέχει τη μυρωδιά της βότκας. Εχτές, η γειτόνισσα, η Λία, πήρε την Αλιόνα, τη μαμά της και τον μικρό της αδελφό και τους έφερε στο κέντρο. Ανέλαβε να φέρνει κάθε Δευτέρα στο κέντρο την Αλιόνα, να κάνει ελληνικά, και μετά να κάνει ζωγραφική. Ο μικρός γλύκας, που δεν ξέρει λέξη ελληνικά, μου απάντησε με το γλυκύτερο και πιο ναζιάρικο ύφος του κόσμου, «Βανιούσα», όταν τον ρώτησε πως τον λένε. Η Αλιόνα, ενθουσιάστηκε με το κέντρο, με τα παιδιά, με τη δασκάλα της ζωγραφικής και ανυπομονεί να ξεκινήσει την επόμενη Δευτέρα. Σαν να έχει λίγο παραπάνω αίσθημα για μένα το φετινό μπαζάρ.

Τα κορίτσια του κέντρου που πάνε γυμνάσιο, έχουν ενθουσιαστεί με την ιδέα να εργαστούν στο μπαζάρ. «Τι ωραία που περάσαμε πέρσυ, κυρία!» «Κυρία, τι ωραία βραχιολάκια που είχε!» «Κυρία, εγώ ξέρω να πουλάω. Οι γονείς μου είναι μικροπωλητές και πουλάμε στα πανηγύρια χαλβά Φαρσάλων και καλαμπόκι.»
Θα τις γνωρίσετε. Είναι υπέροχες.

Όπως υπέροχοι, είστε και όλοι εσείς που έχετε προσφερθεί να εργαστείτε στο μπαζάρ ή να προσφέρετε είδη για πώληση. Όπως υπέροχο είναι κι αυτό που είμαι σίγουρη ότι θα πετύχουμε και φέτος. Να δώσουμε περισσότερο χαμόγελο σε παιδάκια σαν την Αλιόνα.

Σας περιμένω, με ανοιχτή αγκαλιά.

17 comments:

hotel iris said...

Είσαι τυχερή Magica και βλέπεις με τα μάτια της ψυχής, γι αυτό σε επισκέπτονται. Νομίζω φέτος θα είναι το bazaar καλύτερο από κάθε άλλη χρονιά.

Καλημέρα

Xilaren said...

πολύ ωραία.

Μπράβο Magica

Magica de Spell said...

Ξέρεις, Tifoeus, το bazaar είναι κάθε χρονό καλύτερο από τον προηγούμενο.
Είναι γιατί μπαίνουν μαζί με τους παλιούς και νέοι εθελοντές. Είναι γιατί κάθε χρόνο οι παλιοί εθελοντές εμπνέονται από τους καινούργιους. Είναι ακόμη, γιατί κάθε χρόνο, προσπαθούμε να τα κάνουμε όλα, λίγο καλύτερα. Και γιατί πετυχαίνοντας τους στόχους μας, βρίσκουμε το θάρρος να ξεπερνάμε τον εαυτό μας.

Όλο αυτό μονολεκτικά λέγεται αγάπη. Αυτή τα κάνει όλα.

xilaren, αν είσαι από τα μέρη μας, ναρθείς να σε δούμε.

witchofdaffodils said...

καλησπέρα, το περίμενα αυτό το ποστ
:-)

alienlover said...

Αχ κυρία Μάτζικα... με κάνετε και κοκκινίζωω..
Άνθρωποι σαν εσάς υπάρχουν λίγοι και είμαι πολύ χαρούμενη που είχα την τύχη να σας γνωρίσω!!
Ελπίζω να πουληθούν όλα μα όλα τα αντικείμενα του Μπαζάρ. Και για ανταμοιβή να πάρετε τα ευτυχισμένα και ανακουφισμένα χαμόγελα των Παιδιών των Δρόμων. Είμαι σίγουρη ότι σας αρκούν..

(Ο κόσμος αυτός γίνεται καλύτερος. Η αρχή έγινε!)

Anonymous said...

Γειά σας και πάλι,
Θα ήθελα να ρωτήσω όλους εσάς που έχετε αναπτύξει έντονη φιλανθρωπική δραστηριότητα το εξής : Η δραστηριότητα αυτή είναι μόνο για τις ημέρες των Χριστουγέννων? τις υπόλοιπες ημέρες τι κάνετε? Δεν ρωτάω με "κακία" αλλά απο καθαρή περιέργεια. Αφορμή μου δώθηκε απο κάποιες "κοσμικές" κυρίες και κυρίους που αυτές τις ημέρες θα βαρεθούμε να τους ακούμε για τις "δωρεές" τους προς το φτωχό λαό (άσχετα με το γεγονός ότι ξεζουμίζουν τις υπόλοιπες 364 ημέρες τον φτωχό λαό)Μήπως λοιπόν αυτές οι φιλανθρωπίες είναι ένα άλλοθι για την συνείδησή μας?? Μήπως όταν τελειώσει η φιλανθρωπία μας αρχίσουμε και βρίζουμε τον πρώτο Πακιστανό που θα βρεθεί στο φανάρι και θα θέλει να μας καθαρίσει τα τζάμια? Μήπως η φιλανθρωπία μας μπορεί να κοστολογηθεί? (πχ ο Συνασπισμός και το ΠΑΣΟΚ προσφέρθηκαν να δώσουν μεγάλο χρηματικό ποσό στη μάνα απο την Ευβοια με τη γνωστή υπόθεση του βιασμού... γιατί ως γνωστό και ο βιασμός έχει την τιμή του και μπορεί να κοστολογηθεί!!!)
Ευχαριστώ για την φιλοξενία
Γιάννης Μ. - Γλυφάδα

υγ. το μπαζάρ που σχεδιάζετε, ποια κοινωική ομάδα θέλει να βοηθήσει?

Magica de Spell said...

Αγαπητή μου witch, μου κάνει νερά ο dashboard και δυσκολεύομαι πολύ να ανεβάσω κείμενα. Αλλιώς θα είχε ανέβει πολύ νωρίτερα.

alienlover, δεν είμαι καθόλου όπως νομίζεις. Απλώς πιστεύω κι εγώ αυτό που πιστεύεεις κι εσύ : Οτι ο κόσμος μπορεί ν' αλλάξει.

Αγαπητέ Γιάννη,

Η ερώτησή σου δεν με φέρνει καθόλου σε δύσκολη θέση. Εχεις δίκιο ν' αναρωτιέσαι. Ειδικά, αν βρίσκεσαι εδώ για πρώτη φορά. Εχω γράψει αρκετά άρθρα για την εθελοντική δουλειά που γίνεται στους "Δρόμους Ζωής". Θα μου δώσεις μεγάλη χαρά να τα διαβάσεις κι αν έχεις απορίες θα χαρώ πολύ να σου τις λύσω. Για την περίπτωση που δεν έχεις χρόνο να ψάχνεις, θα σου πω οτι οι Δρόμοι Ζωης, ασχολούνται με την υποστήριξη κοινωνικά αποκλεισμένων παιδιών και των οικογενειών τους. Ο κεντρικός άξονας της δραστηριότητάς τους είναι η εθελοντική υποστηρικτική διδασκαλία σε παιδιά που λόγω γλωσσικών εμποδίων δυσκολεύονται να προχωρήσουν στος σχολείο. Επειδή το κέντρο επικοινωνίας μας είναι στο Γκάζι, μεγάλη μείδα των παιδιών είναι έλληνες μουσουλμάνοι από τη Θράκη. Τα υπόλοιπα είναι παιδιά μεταναστών, αλλά και λίγα ελληνάκια από ελληνόφωνες οικογένειες.
Η δραστηριότητα είναι ολόχρονη, και το μπαζαρ γίνεται για να βγουν τα νοίκια του κέντρου επικοινωνίας όπου γίνονται τα μαθήματα και οι άλλες δραστηριότητες.
Δεν έχουμε κανέναν εργαζόμενο παρά 70 ενεργούς εθελοντές. Δεν έχουμε επίσης καθόλου άλλους πόρους, καθώς δεν λαμβάνουμε χρηματοδότηση ή επιδότηση από κανέναν φορέα. Ετσι έχουμε ανάγκη από το μπαζάρ για να επιβιώσουμε. Γι αυτό γίνεται Χριστούγεννα.

Θα πω όμως και κάτι άλλο. Όλες οι φιλανθρωπικές οργανώσεις πλησιάζουν τον κόσμο τα Χριστούγεννα επειδή τότε έχει τη διάθεση να ξοδέψει λίγο περισσότερα χρήματα και ίσως επειδή νοιώθει την ανάγκη να ξοδέψει βοηθώντας ταυτόχρονα κάποιους λιγότερο τυχερούς. Αυτό δεν σημαίνει οτι η δραστηριότητα είναι Χριστουγεννιάτικη και τέλος. Σου συνιστώ να το ερευνάς. Αλλά τις περισσότερες φορές, θα δεις οτι έχω δίκιο.
Για περισσότερες πληροφορίες, στείλε μου μέηλ. Θα μπορούσα να γράφω σεντόνια, αλλά κάποιοι αναγνώστες τά 'χουν χιλιοδιαβάσει. και δεν θέλω να τους κουράζω με τα ίδια.
Σ' ευχαριστώ για τη συμμετοχή

peftasteri said...

Αυτό το μπαζάρ έχει αυτό το '"κάτι". Δεν έχει όνομα, έχει μόνο συναίσθημα, και μια αίσθηση τρυφερότητας και ζεστασιάς. Για αυτό και κάθε χρόνο έχει τόση μεγάλη επιτυχία και έσοδα από προσφορές υλικές και ψυχικές. Οι μεν δεν κάνουν ζάφτι χωρίς τις δε. Οι δε συναγωνίσονται τις μεν.

Να φταίει ο σκοπός; να φταίει η χημεία των εθελοντών (άγνωστων μεταξύ τους συνήθως;) τα χαμόγελα όλων ή μήπως τα "αγγελάκια" της Τίνας;

Δεν ξέρω και δεν με νοιάζει. Αυτό που έχει σημασία είναι ο δρόμος προς την Ιθάκη.

Γιάννη, την απάντηση στις εύλογες ερωτήσεις σου θα τις πάρεις εκείνο το Σαββατοκύριακο ιδίοις όμμασι..

dimitris-r said...

Κάτι που δεν είδα να γράφεται, αλήθεια, καλό είναι πιστεύω, αν μπορούν να βοηθήσουν με ανακοινώσεις τους στον Τύπο δημοσιογράφοι, ώστε να έχει δυναμική προσέλευση το παζάρι.
Όσοι έχουν πρόσβαση έστω κι εξ "αγχιστείας" παρακαλώ ν' απευθυνθούν στην Μάτζικα, αν βέβαια συμφωνεί!
Την καλημέρα μου.

Magica de Spell said...

Peftasteri, έχεις πολύ δίκιο!

Ενα πράγμα που δεν έχω αναφέρει, τόσα χρόνια που μιλάω για τους δρόμους, είναι οτι για μας είναι εξ' ίσου σημαντικό να αφουγκραζόμαστε τις καρδιές των εθελοντών με το να έχουμε αποτέλεσμα στο έργο μας. Τι εννοώ?
Εννοώ, οτι όλη αυτή η προσπάθεια, ξεκίνησε κυρίως "για να ανιχνεύσουμε μέσα μας ποιότητες" όπως λέει η Μάτα.
Να δούμε δηλαδή, όταν μιλάμε για κοινωνική δικαιοσύνη, φιλανθρωπία, αλληλοβοήθεια, αν αυτές οι έννοιες που ευαγγελιζόμαστε, υπάρχουν πραγματικά μέσα μας.

Κάθε χρόνο το μπαζάρ είναι η απόδειξη πως οι έννοιες αυτές και πιο πολύ απ' όλα του εθελοντισμού, υπάρχουν μέσα στις ψυχές των ανθρώπων. Και γι αυτό το μπαζάρ είναι η πιο σημαντική στιγμή του χρόνου για τους εθελοντές. Γιατί συναντιούνται και βλέπουν ο ένας τις προσπάθειες του άλλου και βλέπουν πως δεν ταξιδεύουν μόνοι.

Δημήτρη, πράγματι πολύ σημαντική συνεισφορά. Ενας-δυο δημοσιογράφοι, έχουν ήδη επικοινωνήσει μαζί μου γι αυτό το θέμα. Περισσότεροι, θα ήταν καλύτερα. Ευχαριστώ για την υπενθύμιση.

Anonymous said...

θα είμαστε εκεί, θα κάνουμε ότι μπορούμε

Anonymous said...

Αγαπητή Μάτζικα,
θα είμαστε εκεί (αν δεν έλαβες το mail μου, θα ήθελα να μου δώσεις οδηγίες για το τι, πού και πότε να στείλω το κατιτίς μου)

Hungry For Life said...

Ουφ! Σήμερα τέλειωσα κάτι στολιδάκια που θα στείλω με το ταχυδρομειο αύριο, σε περίπτωση που δεν καταφέρω να έρθω. Ελπίζω όμως να τα πούμε από κοντά...
kxan

Anonymous said...

Γνωσιακές-συμπεριφοριστικές μέθοδοι τραιναρίσματος επεξεργασίας αρνητικών σκέψεων, πεποιθήσεων και ενδιάμεσων πεποιθήσεων (προέλευσης Α. Beck)

1. Εντοπισμός αρνητικής σκέψης (π.χ. μήπως δεν είναι γνωσιακή θεραπεία, αλλά θεραπεία της κυράς μας της μαμμής). Καταγραφή της. Σε περίπτωση μη εντοπισμού συγκεκριμένης αρνητικής σκέψης, γίνεται συζήτηση για αρνητικές σκέψεις των παχύσαρκων, έστω και αν ο θεραπευόμενος είναι πετσί και κόκαλο.

2. Παρουσίαση στον θεραπευόμενο ενός φύλλου χαρτιού με παιδαριώδη σχηματική απεικόνιση και επεξήγηση αρνητικών σκέψεων, με τίτλους που δεν βγάζουν κανένα νόημα. Συζήτηση αδυναμίας του θεραπευόμενου να καταλάβει τι διάολο σημαίνουν αυτά. Διαβεβαίωση του θεραπευτή ότι 99 στους 100 ασθενείς του (SIC) καταλαβαίνουν με την πρώτη περί τίνος πρόκειται και συνεργάζονται καταγράφοντας σκέψεις τους. Επίκληση του επιχειρήματος ότι και στο Ινστιτούτο χρησιμοποιούν την ίδια σελίδα.

3. Πρόταση για βιβλιοθεραπεία. Υπόδειξη βιβλίων, που μιλούν όμως για γνωσιακή θεραπεία και όχι εκείνη της κυράς μας της μαμμής. Συνειδητοποίηση από τον θεραπευόμενο ότι έχει μπόλικες αρνητικές σκέψεις. Καταγραφή τους. Παρουσίασή τους στο θεραπευτή. Αμηχανία του θεραπευτή («Μα εγώ μετά βίας βγάζω μία αρνητική σκέψη από τους πελάτες μου και εσείς μου φέρατε τόσες!»–Θα κάνει πως ξέχασε τι έλεγε προηγουμένως για τους 99 στους 100).

4. Υπόδειξη στο θεραπευόμενο να βάλει σε διαφορετικές στήλες τις αρνητικές σκέψεις και να συμπληρώσει όλες τις στήλες (Assumptions, ενδιάμεσες αρνητικές σκέψεις, πεποιθήσεις, ενισχυτικά γεγονότα για την εμπέδωση των πεποιθήσεων, αμφισβήτηση, εναλλακτική πρόταση, πως αισθάνεσαι μετά την πρόταση που έκανες εσύ ο ίδιος). Αφιέρωση ειδικής συνεδρίας για την διευκρίνιση ότι core beliefs ερμηνεύεται στα ελληνικά «πυρηνικές πεποιθήσεις» και όχι «κεντρικές πεποιθήσεις». Επεξήγηση ότι έτσι το ερμηνεύουν στο Αιγινήτειο και επομένως έτσι είναι η ελληνική γλώσσα. Παράθεση επιχειρήματος ότι core ερμηνεύεται μόνο πυρήνας, πυρηνικό, στο αγγλοελληνικό λεξικό Divry’s (=Γεωργίου Κωνσταντοπούλου εκ Δίβρης).

5. Χωρίς να εξεταστούν οι ήδη εντοπισθείσες αρνητικές σκέψεις, ψάχνουμε και για άλλες. Αναπομπή της λίστας στο θεραπευόμενο με υπόδειξη για πιο γεωμετρικά καλαίσθητη σχεδίαση των στηλών των βαθμών επεξεργασίας κάθε αρνητικής σκέψης. Επανυποβολή στο θεραπευτή σε επόμενη συνεδρία.

6. Self disclosures του θεραπευτή προς το θεραπευόμενο, ώστε ο τελευταίος να καταλάβει τι λάθη κάνει και να τα γράψει. Να γράψει και τις αμφισβητήσεις που θα κάνει ο ίδιος στις δικές του αρνητικές σκέψεις, καθώς και πόσο ωραία νιώθει τώρα που έκανε τη δουλειά όλη μόνος του.

7. Συζήτηση, κατόπιν απορίας του θεραπευόμενου για την Judith Beck και το Βιβλίο της Εισαγωγή στη Γνωσιακή Θεραπεία-Cognitive Therapy, Basics and Beyond, ως προς ανάγκη δόμησης της συνεδρίας, εξαγωγή συμπερασμάτων, σύνδεση με την προηγούμενη συνεδρία, ανάγκη να συνοψίσει ο θεραπευόμενος στο τέλος της θεραπείας τι κατάλαβε και τι δεν κατάλαβε, διαδικασία με οποία οδηγούμαστε από την αρνητική σκέψη στην ενδιάμεση πεποίθηση και μετά στην πεποίθηση. Θα πρέπει να εξηγηθεί στο θεραπευόμενο (αφού συμπληρωθούν τουλάχιστο 65 ώρες συνεδριών) ότι αυτά δεν είναι απόλυτα («Ναι, υπάρχουν ορισμένοι άκαμπτοι συνάδελφοί μου που ακολουθούν αυτή τη δομημένη τεχνική. Όμως έχει γραφτεί – πού; στον Τηλεθεατή;- ότι αυτό κουράζει τους ασθενείς, και πράγματι όλοι οι ασθενείς μου, μου έχουν έρθει παρακαλώντας με, ικετεύοντάς με να μιλάμε ελεύθερα γιατί δεν αντέχουν αυτή τη δόμηση. Εγώ επειδή ενδιαφέρομαι πραγματικά για αυτούς και τους αγαπάω, δεν κάνω δόμηση, για το καλό τους»)

8. Συζήτηση για άλλο είδος θεραπείας που έμαθε ο θεραπευτής ότι κάνουν στο εξωτερικό, και το οποίο έχει σχέση με τη γνωσιακή θεραπεία επειδή δίνει απαντήσεις π.χ. γιατί ο ασθενής νιώθει κατώτερος, ή ότι τον δουλεύουν.

9. Ανακάλυψη ότι υπάρχουν στο φάκελο του θεραπευτή πολλές δεκάδες αρνητικών σκέψεων που λιμνάζουν επί μήνες, χωρίς να έχουν συζητηθεί. Επιχειρήματα για ανατροπή των ισχυρισμών του θεραπευόμενου («Μα εσείς φταίτε για τη διαχείριση του χρόνου, εγώ απλώς συζητάω αυτά που φέρνετε εσείς στη συνεδρία! Κοιτάξτε πως χαμογελάω σαν αυθόρμητο παιδί!»).

10. Ο θεραπευόμενος θα μπορούσε να επικοινωνήσει με με e-mail με άλλο γνωσιακό συμπεριφοριστικό θεραπευτή, πρώην μπάτσο, και να λάβει την απάντηση («Στη γνωσιακή θεραπεία υπάρχει πάντα δομή, επαγγελματικότητα και πάντοτε σαφής χρονικός ορίζοντας»). Η φράση «σαφής χρονικός ορίζοντας», μπορεί να χτυπήσει σαν καμπάνα στο μυαλό του θεραπευόμενου. Επικοινωνία με το θεραπευτή του.

11. Ο θεραπευτής μπορεί να στείλει μήνυμα SMS στο θεραπευόμενο, να μη ζητάει σαφή χρονικό ορίζοντα, επειδή «έχει διαταραχή προσωπικότητας» (πρώτη φορά να του το πει με SMS) και επομένως έχει «πολλή, πολλή, πολλή δουλειά ακόμα!»

12. Ο θεραπευτής, χωρίς να ακολουθήσει τη μέθοδο που περιγράφει η Judith Beck, για μετάβαση από αρνητικές σκέψεις σε ενδιάμεσες πεποιθήσεις, πρέπει να πετάξει στη μούρη του θεραπευόμενου ό,τι «πυρηνικές» πεποιθήσεις πρέπει να έχει (προσέξτε –όχι «έχει») ο θεραπευόμενος, αφού του έχει διαγνώσει τη συγκεκριμένη διαταραχή (ίσως να είναι η συγκεκριμένη διαταραχή που έχει αναλάβει σαν εργασία να παρουσιάσει σε ομήγυρη εκλεκτών θεραπευτών, οπότε ο πελάτης γίνεται guinea pig). Έτσι, θέλει δεν θέλει, ο θεραπευόμενος έχει δύο επιλογές ή να κάνει το θύμα, αποδεχόμενος πεποιθήσεις που δεν του πάνε, ή να πάει αλλού. Μπορεί ο θεραπευόμενος να ρωτήσει με e-mail μια άλλη θεραπεύτρια τι να κάνει. Σε μια τέτοια περίπτωση, εκείνη θα πρέπει να του απαντήσει, μεταξύ άλλων, ότι «πρέπει να συζητήσετε το θέμα με το θεραπευτή σας. Αν πάτε σε άλλο θεραπευτή μην παραλείψετε να του αναφέρετε το λόγο διαφωνίας σας με τον προηγούμενο».

13. Ο λόγος του προηγούμενου είναι προφανής. Για την περίπτωση που ο θεραπευόμενος το κρύψει από το νέο θεραπευτή του, θα πρέπει να ζητηθεί εκ των προτέρων από τους συναδέλφους να δείξουν συναδελφική αλληλεγγύη. Κανένας δεν πρέπει να δέχεται άνθρωπο που υποτίμησε τη διάγνωση και διαδικασία –καλή ή κακή- άλλου συναδέλφου.

14. Μπορεί να γίνει δεκτό αίτημα του θεραπευόμενου για γνωσιακή-συμπεριφοριστική θεραπεία μέσω μερικών e-mails, επι αμοιβή. Φυσικά στην αμοιβή περιλαμβάνονται 40 λεπτά για τη λήψη του μηνύματος και άλλα 40 λεπτά για την αποστολή της απάντησης, επειδή το computer του θεραπευτή είναι αργό και καθυστερεί στην πρόσβαση στο Ιντερνέτ και θα το αλλάξει ….. το Μάιο. Το περιεχόμενο των απαντητικών μηνυμάτων πρέπει να περιέχει μόνο διευκρινιστικές ερωτήσεις, χωρίς να οδηγεί σε κάποιο γνωσιακό συμπέρασμα. Παράλληλα να του μαθαίνει μερικά κόλπα για να θυμάται ονόματα (π.χ. για να θυμάσαι τον Γαβριήλ Γαβριηλίδη, να έχεις στο μυαλό σου το ΓΑΒ-ΓΑΒ του σκύλου).

15. Θα πρέπει να καταγγελθεί σαν απαράδεκτη η άποψη της Judith Beck, σύμφωνα με την οποία «είναι δυνατόν να υπάρχει και αρνητική σκέψη που να είναι αληθινή και στην περίπτωση αυτή ο θεραπευτής αντί να την αμφισβητεί, βοηθάει τον θεραπευόμενο να επιλύσει το βασικό του πρόβλημα». Αυτό φέρνει σε δύσκολη θέση το γνωσιακό θεραπευτή που έχει σαν στόχο του να δουλεύει μόνο από τα συγκεκριμένα γνωστικά λάθη, τα οποία έχουμε μάθει απέξω κι ανακατωτά. Διαφορετικά ανοίγει το κουτί της Πανδώρας και ….. Δεν είναι δουλειά του γνωσιακού θεραπευτή να ασχολείται με άλλο πρόβλημα (π.χ. αν έχασε τη δουλειά του ο θεραπευόμενος) εκτός από το να τον βοηθήσει να συνειδητοποιήσει τις στάνταρντ αρνητικές σκέψεις που κάνει.

16. Μπορεί τέλος να ανακαλύψει ο θεραπευτής (με καθυστέρηση 3 μηνών) ότι έχει ξεχάσει συγκεκριμένο κείμενο, το οποίο είχε υποσχεθεί να διορθώσει ως προς τη διαδικασία των αρνητικών σκέψεων. Τότε του λέγει «α νόμιζα ότι τα κάνατε με άλλο θεραπευτή το καλοκαίρι!».

17. Τελευταίο επιχείρημα, μετά από 70 ώρες συνεδριών, ο θεραπευτής μπορεί να πει «ε, αν τελικά δεν είστε ευχαριστημένος από την προσέγγισή μου, μπορείτε να πάτε σε άλλο θεραπευτή» (έχοντας βέβαια φροντίσει να σαμποτάρει επιτυχώς μια παρόμοια προσπάθεια προσέγγισης άλλου θεραπευτή). Αν ο θεραπευόμενος ζητήσει από το θεραπευτή του να του συστήσει κάποιον άλλον, εκείνος πρέπει να κάνει πως δεν ξέρει κανέναν. Μπορεί να προσποιηθεί μόλις γύρισε από σπουδές που έκανε στη Μαδαγασκάρη και δεν ξέρει ούτε έναν.

18. Οι θεραπευτές δεν πρέπει να νιώθουν άσχημα όταν διαχειρίζονται αρνητικές σκέψεις με αυτό τον τρόπο. Με τη διαδικασία αυτή ο θεραπευόμενος θα ξεχάσει την αρχική αιτία που τον ενοχλούσε και θα έχει αγανακτήσει με το θεραπευτή του (=θα μπορούσε να αποτελέσει κάποια βερσιόν ομοιοπαθητικής!) Επίσης, όταν ο θεραπευόμενος πάψει να αγανακτεί κατά του θεραπευτή (που δεν δίνει λογαριασμό σε κανένα και δεν νιώθει ποτέ άσχημα για το «έργο» του), σημαίνει ότι είναι κοντά στο τέλος της θεραπείας.

19. Γενικά ο Γνωσιακός θεραπευτής πρέπει να είναι ένα αυθόρμητο παιδί, απαλλαγμένο από οποιοδήποτε αίσθημα ενοχής, ευχάριστο στην παρέα του, που θα αντιμετωπίζει τα πάντα με ένα χαμόγελο και δεν θα κρατάει άσχημες σκέψεις στο κεφάλι του.


Μερικά σχόλια:


ergrearg ggrr στις 11/5/2006, 10:29
Κοιταξε από ότι καταλαβαινω το προβλημα σου είναι ο θεραπευτης και αυτό συμπαρασυρει και τη μεθοδο.

Η γνωσιακη είναι η Νο1 μεθοδος τα τελευταια χρονια αλλα μαλλον επεσες σε μ****α ψυχολογο που βαριεται η περασε τα μαθηματα με σκονακι.

Μην κολλας σε αυτό και αν δεν θες να τον δεις παλι τον θεραπευτη η πηγαινε σε αλλον η καντο μονος σου αφου μετα από 70 ωρες κατι θα καταλαβες

Εγω σου προτεινω το βιβλιο «ανακαλυπτοντας ξανα τη ζωη» του YOUNG εκδοδεις πατακη αυτος είναι μαθητης του ΜΠΕΚ και μιλαει για δεκα προβλημα συμπεριφορας καπου θα βρεις και το δικο σου αλλα το μεγαλο μυστικό είναι να ακολουθεις κατά γραμμα αυτά που λει και τα βηματα που σου λεει να κανεις θα τα κανεις ώστε να εχουν μια συνεχεια όχι ένα τωρα το άλλο σε ένα μηνα αυτά που σου λενε να γραφεις θα τα γραφεις συνεχεια για το κάθε προβλημα την κάθε αρνητικη σκεψη θα προσπαθεις να την ανατρεψεις πολλες φορες και αυτό θα περασει στον εγκεφαλο σου

Η γνωσιακη διδασκετε στα πανεπιστημια παντου δεν είναι μ*****ς ολοι αυτοι οσο γελοια και να σου φαινεται λειτουγρει

Δεν ειμαι ψυχολογος αλλα αντιμετωπισα προβλημα το οποιο το λυνω και το εξαφανιζω καθημερινα με κοπο και επιμονη αλλα αξιζει.
Αν θες κατι άλλο εδώ ειμαι
kostas_athens στις 11/5/2006, 01:04
Κατ αρχήν να εξηγήσω και να ξεκαθαρίσω οτι δεν ειμαι ψυχολόγος και επιπλεον δεν ξερω το συστημα αυτο καθολου.
Αρα σου λεω προσωπικες μου γνωμες και μιλαω σαν ασχετος.

Στο προφίλ μου όμως θα δεις οτι δεν ειμαι και τοσο άσχετος. Απλα δεν εχω σπουδασει.


Εγω προσωπικά πιστευω οτι το βασικοχαρακτηριστικο του θεραπευτει που σου "παει " ειναι το να μην κανει καμμια απολυτως εκτίμηση. Θετική η αρνητική.

Αν κανει τότε είτε ειναι πολυ στις κακες του είτε δεν ξερει πως να αντιμετωπισει το προβημα σου είτε το έχει ο ίδιος και δεν τα εχει καταφερει με αυτο.

Οποτε με αυτο το πραγμα γνώμονα, παιρνεις δρόμο

Σε εμενα θα μου εφτανε για να φύγω η
...διαβεβαιωση θεραπευτή ότι 99 στους 100 ασθενείς του (SIC) καταλαβαίνουν με την πρώτη περί τίνος πρόκειται και συνεργάζονται καταγράφοντας σκέψεις τους...

Γιατι σε συγκρινει με αλλους και αυτο ειναι εκτίμηση.

και το πιο κατω ειναι εκτίμηση:
...εγώ μετά βίας βγάζω μία αρνητική σκέψη από τους πελάτες μου και εσείς μου φέρατε τόσες...

Μου κακοφαιενται το να ανοιγει καποιος πληγες στον ενδιαφερομενο και να ανοιγει και να ανοιγει χωρις να κλεινει και καποια.
Προτιμαω να πιανει ενα θεμα και να το ξεμπερδευει. Αλλα δεν ειμαι απολυτος σε αυτο.

...Μα εσείς φταίτε για τη διαχείριση του χρόνου... = εκτίμηση

«έχει διαταραχή προσωπικότητας»
= εκτιμηση
έχει «πολλή, πολλή, πολλή δουλειά ακόμα!»
= εκτίμηση

«πυρηνικές» πεποιθήσεις πρέπει να έχει ο θεραπευόμενος, =εκτιμηση

αφού του έχει διαγνώσει τη συγκεκριμένη διαταραχή (απο την στιγμη που το ανακοινωνει στον ενδιαφερομενο οτι εχει την ταδε διαταραχή ειναι εκτίμηση).

Το αν σε αμφισβητει ειναι εκτιμηση αλλα ειναι καπως σχετικο εδω γιατι μπορει να ειναι θεμα της τεχνκης. Δεν ξερω και δεν επιμενω. απλα αν ποτε εκανα κατι τετοιο θα το εκανα σαν τελικό τεστ για να δω οτι ολα πανε καλα.


Εγω πιστευω βαθεια οτι το κλειδι στο να βοηθησεις καποιον ειναι να μην κρίνεις καθολου τον άλλο με κανενα απολυτως τροπο (Αρα και να μην τον συμβουλέψεις). Απο εκει και περα αν δεν βρεις κατι καλυτερο για να κρινεις θεραπευτές χρησιμοποίησε αυτο.

panchodg said...

Wow, that sounds fantastic. The figs and cheese sound especially good. I will definitely check this out.
PHP hosting

Anonymous said...

replica handbags , the prestigious fashion house came up with a new purse, named Sunset Boulevard. replica handbags is the ideal accessory for a special occasion. Coated in embossed Monogram Vernis patent leather, replica bags presents us a shiny and brilliant handbag. Besides designer replica handbags features tone on tone leather trimmings and textile and calf leather lining.

Wszystka alkoholowa Poznań - Esperal Poznań said...

its nice to read this. i hope i can made this on my mmo rpg free game